För att vi ska kunna vara säkra på att du när du skapat ett konto registrerat dig med rätt e-postadress måste den verifieras. Normalt är det inga problem. Bara att följa instruktionerna. Här några lösningar för dig som har fått problem:
1. Jag hittar inte mejlet med verifieringskoden
Lösning: Sök i din mejlbox efter ett e-postmeddelande skickat från medlem@idg.se
Det ska ha ärenderaden: "Verifieringskod IDG Medlem".
Leta även i skräpkorg eller spamkorgen.
Om du fortfarande inte hittar en kod. Pröva att beställa en ny.
Gå in på: https://medlem.idg.se/verifiera/ny-kod
2. Min verifieringskod är för gammal
Du kanske blev avbruten när du skapade kontot och verifieringskoden du fått har hunnit gå ut?
Lösning: Beställ en ny kod på: https://medlem.idg.se/verifiera/ny-kod
3. Jag får felmeddelande om att e-postadressen inte är registrerad
Om en e-postadress inte verfieras inom ett par dagar efter registrering rensas de ut ur systemet.
Lösning: Börja om och skapa ett nytt konto på: https://medlem.idg.se/medlemskap/
4. Jag får felmeddelande om att koden inte fungerar
Om du får beskedet att koden inte fungerar kan det bero på ett tillfälligt fel, eller att koden är för gammal.
Lösning: Pröva att beställa en ny kod på: https://medlem.idg.se/verifiera/ny-kod
Om det fortfarande inte fungerar. Skicka en förfrågan till supporten
5. Jag blev avbruten när jag registrerade konto, och vet nu inte var jag går in och verifierar min e-postadress. Var går jag in?
Lösning: Gå till denna sida: https://medlem.idg.se/verifiera