OBS! Från och med 21 juni, 2022 och tillsvidare öppnar vi upp Plus-medlemskapet. Det innebär att du inte längre behöver vara inloggad för att kunna läsa Plus-artiklarna, och inte heller bli debiterad efter din nuvarande period. Vi kommer successivt avsluta ditt betalande medlemskap om du har ett sådant.
För att vi ska kunna vara säkra på att du när du skapat ett konto registrerat dig med rätt e-postadress måste den verifieras. Normalt är det inga problem. Bara att följa instruktionerna. Här några lösningar för dig som har fått problem:
1. Jag hittar inte mejlet med verifieringskoden
Lösning: Sök i din mejlbox efter ett e-postmeddelande skickat från medlem@idg.se
Det ska ha ärenderaden: "Verifieringskod IDG Medlem".
Leta även i skräpkorg eller spamkorgen.
Om du fortfarande inte hittar en kod. Pröva att beställa en ny.
Gå in på: https://medlem.idg.se/verifiera/ny-kod
2. Min verifieringskod är för gammal
Du kanske blev avbruten när du skapade kontot och verifieringskoden du fått har hunnit gå ut?
Lösning: Beställ en ny kod på: https://medlem.idg.se/verifiera/ny-kod
3. Jag får felmeddelande om att e-postadressen inte är registrerad
Om en e-postadress inte verfieras inom ett par dagar efter registrering rensas de ut ur systemet.
Lösning: Börja om och skapa ett nytt konto på: https://medlem.idg.se/medlemskap/
4. Jag får felmeddelande om att koden inte fungerar
Om du får beskedet att koden inte fungerar kan det bero på ett tillfälligt fel, eller att koden är för gammal.
Lösning: Pröva att beställa en ny kod på: https://medlem.idg.se/verifiera/ny-kod
Om det fortfarande inte fungerar. Skicka en förfrågan till supporten
5. Jag blev avbruten när jag registrerade konto, och vet nu inte var jag går in och verifierar min e-postadress. Var går jag in?
Lösning: Gå till denna sida: https://medlem.idg.se/verifiera